Ex. nimet: Karl Boström

Höyryhinaaja, jota käytetty Viipurissa, Saimaalla ja Keiteleellä. Yksityiskäytössä Päijänteellä. Perinnelaiva.

Arvoa koskevat huomiot

Ulkoisesti hyvin säilynyt höyryhinaaja.

Historia

1908 KARL BOSTRÖM, Karl Boström, Hanko (85 / TDFR).
1914 J.W. Paulin, (Viipuri), Hanko.
1916 J.L. Grönroos Oy, Viipuri (2252).
1918 Tukkukauppa ja Laivaliike Oy Hansa, Viipuri.
1925 UURASTAJA, Viipurin Saha Oy, Viipuri.
1930 Kaarlo Pöyhiö, Varkaus.
1930 Suolahden Puu Oy, Suolahti.
1942 Rauma-Raahe Oy, Suolahden Tehtaat, Suolahti.
1952 Rauma-Repola Oy, Suolahden Tehtaat, Suolahti.
1971 Kaisa ja Pertti Virtanen sekä Markku Turunen, Tikkakoski, huvikäyttöön (X-1188).
1994 hyväksyttiin perinnelaivarekisteriin.
2004 Pekka Virtanen (Lahti) ja Harri Karmala, Säynätsalo/Jyväskylä.
2012 Mikko Turma, Jämsä.

Muutokset ammattikäytön jälkeen

1970 dieselöity.
1973 palautettu höyryvoimaiseksi.